woensdag 5 augustus 2009

Pruimenyeah!



O yeah, het is weer pruimentijd. Voor het eerst dat ik het opmerkte overigens. Met mijn neus nog wel. In de Hoogvliet, die een paar bakken heerlijke rijpe, Hollandse pruimen had liggen die nog nét niet barstten. Een tengere, licht dementerende heer mocht ze niet pakken van zijn vrouw. Alleen de harde zure. Dat snap ik nu niet. Als het pruimentijd is, wil ik niet nóg langer wachten.
Ik nam mijn schatjes voorzichtig mee naar huis en bakte een pruimenkruimeltaart uit de Delicious van augustus, vast nog wel te krijgen in de winkel. Tip: vanilleroom. Zet een bakje ongeklopte slagroom voorzien van vanillestokje met het dekseltje weer dicht in de koelkast. Uurtje later al klaar. Sopgevaar, dus opdienen in een minischaaltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten